Onko edessä kiireinen päivä ja juoksemista paikasta toiseen? Nälkäisenä ja väsyneenä kukaan ei ole parhaimmillaan, joten välipalaa ei todellakaan kannata jättää väliin. Hyödynnä Provenan vinkit, joilla välipala soveltuu myös liikkuvaan elämäntapaan!

 

1. SUUNNITTELE ETUKÄTEEN

Mieti etukäteen, missä aiot syödä välipalan ja onko tarjolla kylmäsäilytystä. Voisitko tehdä esimerkiksi smoothien tai tuorepuuron valmiiksi edellisenä iltana ja säilyttää sitä työpaikan jääkaapissa? Tai napata mukaan pikapuuropussin ja kiehauttaa siihen veden parissa minuutissa vedenkeittimellä?

 

 

 

 

2. NAPPAA LAUKKUUN

Jos säilytysmahdollisuutta ei ole, monet välipalat kulkevat kätevästi mukana myös laukussa tai repussa. Helppo, ravinteikas ja takuuvarmasti säilyvä vaihtoehto energiatankkaukseen on gluteeniton välipalakeksi.  Myös monet hedelmät ja pähkinäpussi ovat mutkattomia eväitä.

 

 

 

 

3. KÄYTÄ LUOVUUTTA

Mukana kulkevan välipalan ei tarvitse olla tylsä. Pakkaa ainekset pakasterasiaan ja kasaa kokonaisuus valmiiksi paikan päällä: Miten olisi riisikakku ja avokado? Pilkotut vihannekset, joita dippaat hummukseen? Banaani ja maapähkinävoi? Gluteenittomat pannukakut ja marjat?

 

 

 

 

4. VARAUDU ATERIMILLA

Monien välipalojen syömisessä auttaa, kun muistat varata mukaan aterimet tai välipalasta riippuen ainakin veitsen tai lusikan. Kertakäyttöisiä aterimia tulee monesti kaupan jogurttien, rahkojen ja salaattien mukana, joten ne kannattaa ottaa talteen. Muovisia jäätelölusikoita löytyy usein myös kaupan pakastealtaasta.