Lounaasta on jo useampi tunti ja päivällinen odottaa vasta illalla. Nälkä kurnii vatsassa ja keskittyminen harhailee. Kiusaus tarttua suklaapatukkaan on suuri. Kuulostaako tutulta? Arjen kiireessä välipalaan panostaminen usein unohtuu, vaikka se on tärkeä osa terveellistä ruokavaliota. Kunnon välipala pitää energiatasosi korkealla ja on lisäksi hyvää! Provenan vinkit kertovat, mitkä ovat hyvän välipalan elementit ja miten ne voi toteuttaa.

 

1. AUTTAA JAKSAMAAN!

Hyvä välipala pitää verensokerin tasaisena ja tuo energiaa päivään. Välipalan on hyvä olla riittävän täyttävä, mutta jos syömisen jälkeen alkaa väsyttää, se on liian raskas. Kokeile esimerkiksi ihanaa vadelmasmoothieta tai amerikkalaisia pannukakkuja marjojen kera.

 

 

 

 

2. PIRISTÄÄ PÄIVÄÄ HERKULLISUUDELLAAN

Terveellisyyden ei tarvitse tarkoittaa mausta tinkimistä. Valitse välipalalle makuja, joista oikeasti pidät. Herkullinen välipalahetki taltuttaa makeanhimon ja vähentää jatkuvaa napostelua.

 

 

 

 

 

3. HELPPO TOTEUTTAA

Suosi helppoja reseptejä ja hyödynnä jääkaapista valmiiksi löytyviä aineksia. Esimerkiksi päivälliseltä ylijääneen salaatin voi pakata rasiaan ja nauttia seuraavana päivänä välipalana. Hyvää energiaa saat helposti myös gluteenittomasta välipalakeksistä. Jos arkesi on kiireistä ja liikut päivän aikana paljon paikasta toiseen, lue muutkin vinkit näppärästi mukana kulkeviin välipaloihin.

 

 

 

4. YSTÄVÄLLINEN VATSALLE

Välipala auttaa ylläpitämään tasaista ateriarytmiä ja hyvää oloa. Kiinnitä huomiota siihen, että välipala sisältää proteiinin lisäksi kuitua. Provenan puhtaasta kaurasta valmistetut gluteenittomat tuotteet sisältävät runsaasti kuitua, joka hellii vatsaasi ja antaa sinulle pitkäkestoista energiaa.